اهميت مشاركت كاركنان
تقريباً 30 درصد از سازمانها به دنبال بهبود تجربه كاركنان در محل كار تركيبي از طريق طرحهاي مشاركت كاركنان هستند.
تصوير نماينده
دهلي نو، 29 ژوئن 2022: Leena AI، يك راه حل فناوري نوآورانه كه تجربه كارمندان را متحول مي كند، گزارش تعامل كاركنان و محل كار تركيبي 2022 خود را منتشر كرد. اين گزارش دوسالانه، مشاركت كاركنان را در بيش از 250 شركت در سراسر جهان، از جمله در هند و ايالات متحده آمريكا.
از زمان شروع همهگيري، قيمت اچ ام اي اهميت مشاركت كاركنان با تغيير نيازها در بين كارمندان و كارفرمايان افزايش يافته است. مدل كار تركيبي، كه در بسياري از شركتهاي بزرگ اتوماسيون صنعتي به يك هنجار تبديل شده است، سازمانها را ملزم ميكند كه ابزارها و شيوههاي مشاركت كاركنان را در راستاي اين تكامل اتخاذ كنند.
در حالي كه سازمانها معمولاً از نظرسنجيهاي سالانه مشاركت كاركنان استفاده ميكنند، 50 درصد گزارش، تعداد فزايندهاي از اين نظرسنجيها را پيشنهاد ميكند. 25 درصد از سازمان ها اظهار داشتند كه نظرسنجي هاي سه ماهه تعامل كاركنان را اجرا كرده اند، در حالي كه تنها 8 درصد آنها را به صورت ماهانه اجرا مي كنند.
در هند و ساير نقاط جهان، نياز روزافزوني به يك مدل گوش دادن فعال در محل كار وجود دارد، جايي كه بررسيهاي كوتاهتر و مكرر نبض عادي شده است.اچ ام اي در يك مدل كاري تركيبي كه در آن كاركنان اغلب در هم قرار مي گيرند، ثابت شده است كه گوش دادن مداوم بسيار مهم است.
افزايش فراواني نظرسنجي هاي مشاركت كاركنان نيز به نياز به ابزارهاي پيشرفته و شيوه هاي تكنولوژيكي در محل كار منجر شده است. طبق اين گزارش، بيش از 50 درصد از پاسخدهندگان استفاده از نظرسنجيهاي ساده و فرمهاي بازخورد را براي سنجش مشاركت كاركنان اعتراف كردند، در حالي كه 25 درصد ادعا كردند كه صرفاً به روشهاي دستي تكيه ميكنند.
همچنين 30 درصد سازمانها نياز به ابزارهاي فنآوري را براي تشخيص خواستهها و نيازهاي كاركنان، يعني زمينههاي احتمالي بهبود در سازمان مربوطه، اقداماتي كه محل كارشان ميتواند براي ارتقاي فراگيري و رفاه ذهني انجام دهد و غيره اذعان داشتند. .
علاوه بر اين، 25 درصد از سازمان ها نيز تمايل به درك روند نمرات مشاركت در يك دوره خاص را ابراز كردند.
پاداش و شناخت = مشاركت كاركنان؟
پاداش و به رسميت شناختن يكي از محبوب ترين و تاثيرگذارترين استراتژي ها در محيط كار تركيبي است. بر اساس اين گزارش، تقريباً 50 درصد از پاسخ دهندگان اعتراف كردند كه براي تعامل با كارمندان خود به اين روش اعتماد كرده اند.
با اين حال، از مجموع كل پاسخ دهندگان، تنها 10٪ شايستگي را در گنجاندن كاركنان در فرآيندهاي تصميم گيري اوليه به عنوان يك روش مشاركت مي ديدند.
علاوه بر اين، تنها 20 درصد از سازمانها يك فرآيند نصب دقيق را اجرا كردهاند كه براي همسو كردن كاركنان جديد با مأموريت و چشمانداز سازمان در يك محيط كاري تركيبي طراحي شده است.
منابع انساني: صاحب ابتكارات تعامل كاركنان؟
70 درصد از سازمانها گفتند كه تيم منابع انساني صاحب طرحهاي مشاركت كاركنان است، در حالي كه تنها 8 درصد از سازمانها با مشاركت مديران سطح متوسط موافقت كردند.
در حالي كه بخش منابع انساني در شكل دادن به فرهنگ سازمان ضروري است، نمي توان آن را به تنهايي در قبال مشاركت كاركنان پاسخگو دانست. در حال حاضر، به ويژه از زماني كه كار از راه دور به يك امر عادي تبديل شده است، تلاشهاي مشاركت كاركنان در بيشتر سازمانها كنار گذاشته شده است. مشاهده شده است كه سازمان هايي كه در آنها CXO ها زمينه ايجاد يك محيط كاري مثبت تر را فراهم مي كنند، شاهد افزايش بهره وري كاركنان هستند.
با توجه به اينكه هند در آستانه مرحله استعفاي بزرگ خود قرار دارد، سازمان ها مي توانند با بازنگري مجدد سياست هاي مشاركت كاركنان خود، ايجاد يك محيط كاري فراگيرتر، پيش بيني فرسايش و غيره سود ببرند.
مشاركت كاركنان براي جذب استعدادها
حدود 51 درصد از شركتهاي فناوري اطلاعات و نرمافزار از مشاركت كاركنان براي جذب استعدادها استفاده ميكنند و پس از آن صنعت رسانه و سرگرمي با 50 درصد از آنها استفاده ميكند. حدود نيمي (50%) از صنعت رسانه و سرگرمي نيز از مشاركت كاركنان براي ايجاد يك برند كارفرما استفاده مي كنند.
42 درصد از سازمانهاي بخش فناوري اطلاعات و نرمافزار نيز از مشاركت كاركنان براي بهبود تجربه كاركنان در يك مدل كاري تركيبي استفاده ميكنند.
سازمانها در صنايع مختلف ميدانند كه مشاركت كاركنان چه كاري ميتواند براي آنها انجام دهد - از دسترسي به استعدادهاي بهتر تا حفظ آنها. اهداف آنها ممكن است متفاوت باشد، اما مقصد آنها يكي است.
اديت جين، بنيانگذار و مدير عامل Leena AI، اظهار داشت: "در حالي كه بيماري همه گير برخي از عدم قطعيت ها را به همراه داشت، در انتقال تمركز ما به هسته هر سازمان يعني كاركنان آن نيز تسهيل كرد. جالب است كه مشاهده كنيم آيا سازمان ها موفق به تعامل مي شوند يا خير. مدتي است كه مشاركت كاركنان به عنوان يك فعاليت ثانويه در نظر گرفته ميشود كه بر اساس نياز انجام ميشود. با اين حال، در دنياي پس از همهگيري، اهميت مشاركت كاركنان با تغيير نيازهاي كارفرمايان و كارمندان به شدت افزايش يافته است. امروزه، سازمان ها بايد يك استراتژي موثر منابع انساني را براي ايجاد يك محيط كاري مثبت و حفظ استعدادهاي ارزشمند اجرا كنند.
اين گزارش تهيه شده استo شناسايي الگوهايي كه ابتكارات مشاركت كاركنان در سرتاسر جهان با آن روبرو هستند، اينكه آيا ابزارهاي مناسب اجرا مي شوند، آيا تأثير نهايي موفقيت آميز است يا خير، و غيره. ما تلاش ميكنيم از سازمانها، رهبران فكري و تصميمگيرندگان براي اتخاذ تصميمات آگاهانه در راستاي يك استراتژي تعامل موفق كاركنان حمايت كنيم.»
برچسب: ،
ادامه مطلب