industrial industrial .

industrial

ربات که در کارخانه Valmet Automotive

در مجموع 600 ربات که در کارخانه Valmet Automotive در Uusikaupunki کار می کنند، ده درصد از کل ربات های تولید صنعتی در سراسر فنلاند را تشکیل می دهند.


600 ربات در کارخانه Valmet Automotive کار می کنند
600 ربات - بیش از ده درصد از تمام ربات های صنعتی در فنلاند - در کارخانه Valmet Automotive در Uusikaupunki کار می کنند. هر سال بیش از 90000 وسیله نقلیه از ساختمان خارج می شوند. سطح اتوماسیون و مهندسی سازنده را قادر می سازد تا باهوش تر، سریع تر باشد و از ربات های خود کارآمدتر از رقبای خود استفاده کند. یکی از شناخته شده ترین شهرهای صنعتی فنلاند، Uusikaupunki، تقریباً یک ساعت با ماشین از تورکو در جنوب فنلاند فاصله دارد. هر سال بیش از 90000 وسیله نقلیه از یک ساختمان سفید غول پیکر بیرون می آیند - با سرعتی که تعداد کمی دیگر می توانند با آن برابری کنند.

تیمو کارهو می‌گوید: «همانطور که می‌بینید، این هنوز خیلی شبیه یک ماشین نیست. مدیر پروژه ریموت کنترل ساگا در یک انتهای کارخانه خودروسازی والمت روی زمین است. در مقابل او بازوهای مکانیکی بلندی مشغول تولید بدنه یک خودرو هستند. صدای زنگ فلز روی فلز به طور مداوم در اطراف ساختمان بزرگ طنین انداز می شود. بیش از 300 ربات در اینجا کار می کنند.

در مکان دیگری در کارخانه، بیش از 200 ربات در حال کار هستند تا به طور همزمان یک مدل ماشین دیگر تولید کنند. در مجموع 600 روباتی که در اینجا کار می کنند، به عنوان اولین گام در این همکاری، شرکت‌ها قصد دارند زیمنس Xcelerator، پلتفرم تجاری دیجیتال باز، و NVIDIA Omniverse™، پلتفرمی برای طراحی و همکاری سه بعدی را به هم متصل کنند. این یک متاورس صنعتی با مدل‌های دیجیتال مبتنی بر فیزیک از زیمنس و هوش مصنوعی بلادرنگ از NVIDIA را امکان‌پذیر می‌کند که در آن شرکت‌ها سریع‌تر و با اطمینان بیشتر تصمیم‌گیری می‌کنند. ده درصد از کل ربات های درگیر در تولید صنعتی در سراسر فنلاند را تشکیل می دهند. کارهو توضیح می دهد که آنها می توانند از 16 کیلوگرم تا 550 کیلوگرم تحمل کنند.

«تعداد روبات‌ها واقعاً مهم نیست. این سطح اتوماسیون است که اهمیت دارد. ما باید باهوش‌تر، سریع‌تر باشیم و از ربات‌هایمان کارآمدتر از رقبای خود استفاده کنیم. اگر نه، چرا مشتریان ما ما را انتخاب می کنند؟» کارهو می پرسد و ما را به عمق کارخانه می برد.

ربات ها واقعاً در حال بلند شدن هستند


تیمو کارهو، مدیر پروژه Valmet Automotive
Valmet Automotive اولین ربات خود را در اوایل دهه 1980 به دست آورد، اما تنها در شش سال گذشته است که استفاده از ربات ها واقعاً گسترش یافته است. آرتو آیواناینن، مدیر فروش زیمنس، از نزدیک با Valmet Automotive در ارتباط با تامین غیر مجاز می باشدa سیستم های کنترلی، از جمله موارد دیگر، همکاری داشته است. او بخشی از موفقیت Valmet Automotive را به نحوه بهره برداری آنها از دیجیتالی شدن نسبت می دهد. او می‌گوید: «در واقع، می‌توانم بگویم که آنها بارها و بارها رکورد جهانی را برای شروع تولید و اجرای از صفر به ثبت رسانده‌اند.

برای به دست آوردن چنین نتایج خوبی چه کار می کنند؟ "اول، آنها نشان داده اند که می دانند چگونه به نیازهای بازار پاسخ دهند. تولید آنها از لحاظ ماژولارتر بودن از هر چیز دیگری که من دیده‌ام منحصربه‌فرد است و آنها در استفاده از دیجیتالی شدن بهتر هستند. همچنین، آنها کیفیت خوبی را عرضه می کنند، که البته یکی از مهمترین چیزها است.» Iivanainen می گوید.

روبات ها و انسان ها در کنار هم کار می کنند
این کارخانه نوردیک علیرغم اینکه در بازاری با رقابت بزرگ بین‌المللی قرار دارد، خودروسازانی مانند پورشه، اوپل و مرسدس بنز را جزو مراجعین مشتریان خود به حساب می‌آورد. از آنجا که با وجود اینکه ربات‌ها ریموت کنترل ساگا بیشتر کار را انجام می‌دهند، 4000 کارمند ثابت می‌کنند که دست و سر انسان هنوز بسیار مورد نیاز است.

چگونه می توان در کشوری مانند فنلاند چنین کارآمد تولید کرد؟ کارهو می‌گوید: «به طور نسبی، احتمالاً ما تقریباً همان تعداد کارمند کارخانه‌های دیگر در جهان داریم، بنابراین پاسخ احتمالاً در ترکیب لجستیک خوب، دیجیتالی‌سازی، اتوماسیون و راه‌اندازی سریع تولید است.

دانش مهندسی جامدات
در حالی که بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی فقط تولید می‌کنند، Valmet Automotive نیز تعداد زیادی مهندس دارد. کارهو معتقد است که این امر، همراه با بیش از 50 سال تجربه در صنعت، به آنها درک کاملی از چالش‌هایی که در این مسیر به وجود می‌آیند، می‌دهد، که حل مشکلات را سرعت می‌بخشد.

او در پنل رابط کاربری سیستم کنترل که بر اساس پورتال TIA است، مکث می کند. این همه اجزای کلیدی پروژه اتوماسیون را ادغام می کند: همه چیز از کنترل فرآیند، رابط کاربری و عملیات تا کنترل موتور و واحدهای خارجی غیرمتمرکز. علاوه بر این، این کار بهره وری کارخانه را از طریق مجموعه ای از عملکردهای تشخیصی و مدیریت انرژی blog افزایش می دهد.

کارهو می گوید: «نظارت خوب بسیار مهم است. "اگر بخش کوچکی از تولید متوقف شود، این می تواند منجر به گلوگاه های بزرگ شود. مقابله سریع با چنین چیزهایی حیاتی است. در غیر این صورت زمان را از دست می دهید و زمان پول است.» نظارت بر تولید، که از پنل رابط کاربر برای سیستم کنترل مبتنی بر پورتال TIA انجام می شود، برای اصلاح سریع هر گونه خطای تولید ضروری است.

ساخت سریع تر از طریق پورتال TIA
Valmet Automotive سیستم زیمنس را در سال 2013 برای استفاده منظم در راه اندازی و برنامه نویسی کنترلرهای نوع Simatic S7-1500 به کار گرفت. ما این را به عنوان ابزاری برای کاهش زمان صرف شده در مرحله ساخت و ساز در نظر گرفته ایم. پانل های HMI از نوع Comfort Panels و سایر ابزارهای رابط کاربری برای هدایت فرآیندها در مرحله تولید استفاده می شوند.

راه اندازی تولید در 13 ماه


تولید - محصول

نظارت بر یون بر اساس پورتال TIA
کل فرآیند تولید برای بزرگترین جمعیت روبات در فنلاند، از امضای قرارداد سفارش تا شروع تولید، حدود 13 ماه طول کشید.

میکائیل ماکی، مدیر ارتباطات Valmet Automotive می گوید: «برای مشتری ما بسیار مهم است که ما بتوانیم به سرعت خودرو بسازیم. «علاوه بر این، ما تک تک خودروها را مطابق با مشخصات فردی مشتری تولید می کنیم. به عبارت دیگر، هیچ دو اتومبیلی که در اینجا می بینید یکسان نیستند.»

بازوهای رباتیک بلند خودرو را به رنگ مناسب اسپری می کنند. ریموت کنترل ساگا موتور وارد می شود و به زودی ماشین برای بازرسی بیرون می آید. اما دستان واقعی انسان باید بررسی کنند که همه چیز همانطور که باید باشد باشد.

انسان ها و روبات ها با هم رقابت نمی کنند

کارهو در پایان می‌گوید: «انسان‌ها به‌ویژه در تصمیم‌گیری‌های مهم مفید هستند. هر چقدر هم که روبات‌های خوب تبدیل شوند، من متقاعد شده‌ام که همیشه کارهایی وجود خواهند داشت که انسان‌ها آن‌ها را بهتر و کارآمدتر انجام می‌دهند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۸:۰۱ توسط:shahn موضوع: نظرات (0)