industrial industrial .

industrial

رایانش ابری


انواع ابر. منبع تصویر: Xorlogics
رایانش ابری، کسب‌وکار و نیروی کار از راه دور را در طول همه‌گیری ویروس کرونا در ارتباط نگه می‌داشت. با حرکت به سمت سال 2022 و فراتر از آن، هر سازمانی در نهایت مدل‌های ابری را اتخاذ می‌کند و کسب‌وکارهای ابری موجود به دنبال راه‌هایی برای ساده‌سازی فرآیندهای خود برای رشد سریع و تداوم کسب‌وکار بهتر هستند.

در اینجا نظرات شخصی من در مورد روندهای برتر رایانش ابری که سازمان ها باید مراقب آنها باشند، وجود دارد.

کاهش خطرات با استفاده از ترکیبی با استراتژی چند ابری
ابر ستون فقرات بسیاری از برنامه‌های کاربردی حیاتی را تشکیل می‌دهد و با قطعی‌های قابل‌توجه بسیاری از ارائه‌دهندگان بزرگ ابر در سال گذشته، برای شرکت‌ها ضروری است که استراتژی چند ابری را برای کاهش خطرات در اطراف یک نقطه شکست آغاز کنند.

برنامه‌های کاربردی حیاتی و عملکردهای حاکمیتی می‌توانند از یک استراتژی ابری استفاده کنند که شامل استراتژی ترکیبی با چند ابری است. در یک استراتژی ترکیبی با چند ابر، برنامه‌ها در محل و همچنین چندین ارائه‌دهنده ابر اجرا می‌شوند و حق حاکمیت داده‌ها، بازیابی بلایا و کاهش خطر را فراهم می‌کنند و در عین حال چابک و مقیاس‌پذیر هستند.

یک عامل حیاتی طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های بومی ابری است که می‌توانند در هر محیط ابری اجرا و مقیاس شوند و یک پلتفرم مدیریتی که به مدیریت محیط‌های ترکیبی و چند ابری کمک می‌کند. هنگامی که پلتفرم ابری یکپارچه را توضیح می دهم، بیشتر به پلت فرم مدیریت خواهم پرداخت.

شما شاهد پیشرفت‌های زیادی در فضای ترکیبی و چند ابری خواهید بود - از مدرن‌سازی زیرساخت، انتقال رایانه‌های اصلی و قدیمی، بسیج داده‌ها، یکپارچه‌سازی، ابزارسازی و مهارت برای ترکیبی با استفاده از چند ابر.

ابر یکپارچه – یک پلتفرم برای Hybrid، Multi-Cloud و Edge


معماری سنتی در مقابل معماری بدون سرور
یک پلت فرم ابری یکپارچه، یک محیط مدیریت شده، ایمن و مبتنی بر سیاست را برای اجرای بارهای کاری شما در محیط‌های داخلی، ترکیبی، چند ابری و لبه فراهم می‌کند.

من قبلاً در مورد ترکیبی و چند ابری صحبت کردم، اما برنامه‌های کاربردی لبه را برای ایجاد مجموعه جدیدی از الزامات برای ابر متصور هستم. با شتاب گرفتن 5G و هیاهوی اطراف Metaverse، برنامه های کاربردی نسل بعدی مجموعه های جدیدی از الزامات مانند تصمیم گیری در زمان واقعی، پخش جریانی با تاخیر کم، تجربه بازی و مجازی، تجربه همه جانبه و هوش جمعی را به همراه خواهند داشت. محاسبات لبه نقش بسیار زیمنس، پیشرو در اتوماسیون صنعتی و نرم‌افزار، زیرساخت، فناوری ساختمان و حمل‌ونقل و NVIDIA، پیشگام در گرافیک شتاب‌دار و هوش مصنوعی (AI)، از گسترش همکاری خود برای فعال کردن متاورس صنعتی و افزایش استفاده از فناوری دوقلوی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی که به رساندن اتوماسیون صنعتی به سطح جدیدی کمک می کند. مهمی برای این تحقق دارد. صنایع باید چابک باشند و برای تحول آماده باشند. به عنوان مثال، خرید در مرکز خرید مجازی، امتحان کردن لباس‌ها با استفاده از آینه‌های دیجیتال / اتاق‌های تعویض، تجربه‌های یادگیری آنلاین همهجانبه، همگی منجر به ارائه برنامه‌های جدید در مکان‌های لبه (در یک مکان لبه ابری یا مکان مشتری)، نزدیک‌تر به کاربر نهایی می‌شوند. یک تجربه واقعی مرتبط

همانطور که ما به سمت این مدل‌های استقرار مختلف پیش می‌رویم، به یک متدولوژی ثابت برای ساخت برنامه‌های کاربردی ابری نیاز داریم که می‌توانند در هر محیطی مستقر شوند. ثانیا، حاکمیت، اقامت داده ها و امنیت برای برنامه های کاربردی در حال اجرا در محیط ها و مناطق مختلف، به سیاست های متمرکزی نیاز دارد که می تواند در سراسر محیط شما اعمال و نظارت شود. ابر واحد این قابلیت‌های اصلی را تحت یک پلتفرم ارائه می‌کند و یکی از پیشنهادات کلیدی خواهد بود که توسط فروشندگان بزرگ ابری در آینده ارائه می‌شود.

حرکت به سمت محاسبات، ابزارها و بینش های پایدار
همه ارائه‌دهندگان بزرگ ابر قبلاً شروع به کربن‌زدایی از مراکز داده خود کرده‌اند، به‌عنوان مثال، Google Cloud در حال حاضر کربن خنثی است و قصد دارد تا سال 2030 با انرژی بدون کربن کار کند.

سال گذشته، ما نگاهی اجمالی به ماشین‌حساب‌های ردپای کربن ارائه‌شده توسط برخی از فروشندگان بزرگ ابر دیدیم که به شما امکان می‌دهد انتشار کربن مرتبط با پروژه‌های ابری خود را اندازه‌گیری و ردیابی کنید. این اولین قدم خوب برای به دست آوردن بینش در مورد انتشار کربن برای برنامه شما است.

پایداری به موضوع گسترده تر بهینه سازی ابر هوشمند مربوط می شود که من در روند سال گذشته خود در مورد آن صحبت کردم و امسال پایداری شروع به کسب شتاب مورد نیاز خواهد کرد. هنگام طراحی و استقرار برنامه‌های ابری، ما پایداری را به عنوان یکی از ستون‌های کلیدی می‌بینیم. ابزارهایی را خواهید دید که توسط ارائه‌دهنده ابر ارائه می‌شوند تا بینش عمیق‌تری در مورد ردپای کربن برنامه شما از نظر طراحی، زیرساخت، سرویس‌های ابری مورد استفاده، شبکه، ذخیره‌سازی، زمان اجرا و نظارت و غیره ارائه دهند و بهینه‌سازی را پیشنهاد کنند. به عنوان مثال، اطلاعاتی در مورد اینکه کدام منطقه (یعنی منطقه ابری با کمترین انتشار کربن و در نظر گرفتن حاکمیت داده ها) و زمان اجرای بارهای کاری خود، بهینه سازی استفاده از سخت افزار سرور (یعنی استفاده موثر از GPU، TPU ها برای یادگیری ماشین) به دست خواهید آورد. آموزش)، استفاده از پهنای باند شبکه و اطلاعات

ts برای به حداقل رساندن انتقال داده و غیره برای برنامه شما. فرآیندها و ابزارهای DevOps ارائه شده توسط فروشنده ابری برای اندازه گیری ردپای کربن برنامه گسترش می یابند و حتی ممکن است آن را به یکی از اصول SRE برای ردیابی و کاهش تبدیل کنند.

از سرور گرفته تا معماری های بدون سرور
فناوری بدون سرور هزینه های سربار مدیریت زیرساخت ابری را حذف می کند و به سازمان ها اجازه می دهد تا بر اجرای عملکردهای تجاری تمرکز کنند.

بدون سرور یکی از پیش‌بینی‌های کلیدی در پیش‌بینی سال گذشته من برای Cloud Trends بود و ما شاهد بسیاری از پیشنهادات بدون سرور جدید از همه ارائه‌دهندگان بزرگ ابری بودیم - از خدمات تحلیلی، خدمات ML، خدمات هماهنگ‌سازی کانتینر، خط لوله داده/جریان‌های کاری و غیره.

شتاب بدون سرور حتی بیشتر به رشد خود ادامه خواهد داد و ما شاهد گزینه های جدید بدون سرور و افزودن قابلیت بدون سرور به پیشنهادات موجود خواهیم بود.

طراحی برنامه های کاربردی ابری با گزینه های بدون سرور یک معیار کلیدی در آینده از منظر هزینه و بهینه سازی خواهد بود و به نوبه خود پلتفرم های ابری از گزینه های محاسباتی هوشمند و مقیاس پذیر بر اساس تقاضاهای برنامه استفاده می کنند. این امر منجر به استفاده بهتر از منابع برای حجم کاری توسعه و حتی برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک مقیاس می شود که به سرعت ایده ها/محصولات را بدون نگرانی در مورد هزینه های ابری دائمی امتحان کرده و مقیاس بندی کنند. با حرکت به سمت محاسبات پایدار، بدون سرور گزینه خوبی از هزینه، اتوماسیون بهینه سازی و تحت کنترل نگه داشتن ردپای کربن برنامه شما بر اساس حجم کاری و الزامات برنامه خواهد بود.

همچنین ممکن است شاهد پیشرفت استانداردهای زیادی در این عرصه باشید که به شما امکان می دهد فناوری بدون سرور را به روشی خنثی از فروشنده در میان ارائه دهندگان ترکیبی و چند ابری اجرا کنید.

خلاصه
به طور خلاصه، نوآوری‌های مختلف در رایانش ابری برای کمک به سازمان‌ها برای مدرن‌سازی برنامه‌های کاربردی موجود و ایجاد راه‌حل‌های ابری پایدار جدید که می‌توانند به‌طور یکپارچه در هر مکانی اجرا شوند، ادامه می‌یابند - چه در حالت اولیه، چه چند ابری یا در لبه.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۳:۲۹ توسط:shahn موضوع: نظرات (0)