industrial industrial .

industrial

اهمیت مشارکت کارکنان

تقریباً 30 درصد از سازمان‌ها به دنبال بهبود تجربه کارکنان در محل کار ترکیبی از طریق طرح‌های مشارکت کارکنان هستند.


تصویر نماینده
دهلی نو، 29 ژوئن 2022: Leena AI، یک راه حل فناوری نوآورانه که تجربه کارمندان را متحول می کند، گزارش تعامل کارکنان و محل کار ترکیبی 2022 خود را منتشر کرد. این گزارش دوسالانه، مشارکت کارکنان را در بیش از 250 شرکت در سراسر جهان، از جمله در هند و ایالات متحده آمریکا.


از زمان شروع همه‌گیری، قیمت اچ ام ای اهمیت مشارکت کارکنان با تغییر نیازها در بین کارمندان و کارفرمایان افزایش یافته است. مدل کار ترکیبی، که در بسیاری از شرکت‌های بزرگ اتوماسیون صنعتی به یک هنجار تبدیل شده است، سازمان‌ها را ملزم می‌کند که ابزارها و شیوه‌های مشارکت کارکنان را در راستای این تکامل اتخاذ کنند.


در حالی که سازمان‌ها معمولاً از نظرسنجی‌های سالانه مشارکت کارکنان استفاده می‌کنند، 50 درصد گزارش، تعداد فزاینده‌ای از این نظرسنجی‌ها را پیشنهاد می‌کند. 25 درصد از سازمان ها اظهار داشتند که نظرسنجی های سه ماهه تعامل کارکنان را اجرا کرده اند، در حالی که تنها 8 درصد آنها را به صورت ماهانه اجرا می کنند.


در هند و سایر نقاط جهان، نیاز روزافزونی به یک مدل گوش دادن فعال در محل کار وجود دارد، جایی که بررسی‌های کوتاه‌تر و مکرر نبض عادی شده است.اچ ام ای در یک مدل کاری ترکیبی که در آن کارکنان اغلب در هم قرار می گیرند، ثابت شده است که گوش دادن مداوم بسیار مهم است.


افزایش فراوانی نظرسنجی های مشارکت کارکنان نیز به نیاز به ابزارهای پیشرفته و شیوه های تکنولوژیکی در محل کار منجر شده است. طبق این گزارش، بیش از 50 درصد از پاسخ‌دهندگان استفاده از نظرسنجی‌های ساده و فرم‌های بازخورد را برای سنجش مشارکت کارکنان اعتراف کردند، در حالی که 25 درصد ادعا کردند که صرفاً به روش‌های دستی تکیه می‌کنند.


همچنین 30 درصد سازمان‌ها نیاز به ابزارهای فن‌آوری را برای تشخیص خواسته‌ها و نیازهای کارکنان، یعنی زمینه‌های احتمالی بهبود در سازمان مربوطه، اقداماتی که محل کارشان می‌تواند برای ارتقای فراگیری و رفاه ذهنی انجام دهد و غیره اذعان داشتند. .


علاوه بر این، 25 درصد از سازمان ها نیز تمایل به درک روند نمرات مشارکت در یک دوره خاص را ابراز کردند.


پاداش و شناخت = مشارکت کارکنان؟

پاداش و به رسمیت شناختن یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین استراتژی ها در محیط کار ترکیبی است. بر اساس این گزارش، تقریباً 50 درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که برای تعامل با کارمندان خود به این روش اعتماد کرده اند.


با این حال، از مجموع کل پاسخ دهندگان، تنها 10٪ شایستگی را در گنجاندن کارکنان در فرآیندهای تصمیم گیری اولیه به عنوان یک روش مشارکت می دیدند.


علاوه بر این، تنها 20 درصد از سازمان‌ها یک فرآیند نصب دقیق را اجرا کرده‌اند که برای همسو کردن کارکنان جدید با مأموریت و چشم‌انداز سازمان در یک محیط کاری ترکیبی طراحی شده است.


منابع انسانی: صاحب ابتکارات تعامل کارکنان؟

70 درصد از سازمان‌ها گفتند که تیم منابع انسانی صاحب طرح‌های مشارکت کارکنان است، در حالی که تنها 8 درصد از سازمان‌ها با مشارکت مدیران سطح متوسط ​​موافقت کردند.


در حالی که بخش منابع انسانی در شکل دادن به فرهنگ سازمان ضروری است، نمی توان آن را به تنهایی در قبال مشارکت کارکنان پاسخگو دانست. در حال حاضر، به ویژه از زمانی که کار از راه دور به یک امر عادی تبدیل شده است، تلاش‌های مشارکت کارکنان در بیشتر سازمان‌ها کنار گذاشته شده است. مشاهده شده است که سازمان هایی که در آنها CXO ها زمینه ایجاد یک محیط کاری مثبت تر را فراهم می کنند، شاهد افزایش بهره وری کارکنان هستند.


با توجه به اینکه هند در آستانه مرحله استعفای بزرگ خود قرار دارد، سازمان ها می توانند با بازنگری مجدد سیاست های مشارکت کارکنان خود، ایجاد یک محیط کاری فراگیرتر، پیش بینی فرسایش و غیره سود ببرند.


مشارکت کارکنان برای جذب استعدادها

حدود 51 درصد از شرکت‌های فناوری اطلاعات و نرم‌افزار از مشارکت کارکنان برای جذب استعدادها استفاده می‌کنند و پس از آن صنعت رسانه و سرگرمی با 50 درصد از آن‌ها استفاده می‌کند. حدود نیمی (50%) از صنعت رسانه و سرگرمی نیز از مشارکت کارکنان برای ایجاد یک برند کارفرما استفاده می کنند.


42 درصد از سازمان‌های بخش فناوری اطلاعات و نرم‌افزار نیز از مشارکت کارکنان برای بهبود تجربه کارکنان در یک مدل کاری ترکیبی استفاده می‌کنند.


سازمان‌ها در صنایع مختلف می‌دانند که مشارکت کارکنان چه کاری می‌تواند برای آنها انجام دهد - از دسترسی به استعدادهای بهتر تا حفظ آنها. اهداف آنها ممکن است متفاوت باشد، اما مقصد آنها یکی است.


ادیت جین، بنیانگذار و مدیر عامل Leena AI، اظهار داشت: "در حالی که بیماری همه گیر برخی از عدم قطعیت ها را به همراه داشت، در انتقال تمرکز ما به هسته هر سازمان یعنی کارکنان آن نیز تسهیل کرد. جالب است که مشاهده کنیم آیا سازمان ها موفق به تعامل می شوند یا خیر. مدتی است که مشارکت کارکنان به عنوان یک فعالیت ثانویه در نظر گرفته می‌شود که بر اساس نیاز انجام می‌شود. با این حال، در دنیای پس از همه‌گیری، اهمیت مشارکت کارکنان با تغییر نیازهای کارفرمایان و کارمندان به شدت افزایش یافته است. امروزه، سازمان ها باید یک استراتژی موثر منابع انسانی را برای ایجاد یک محیط کاری مثبت و حفظ استعدادهای ارزشمند اجرا کنند.


این گزارش تهیه شده استo شناسایی الگوهایی که ابتکارات مشارکت کارکنان در سرتاسر جهان با آن روبرو هستند، اینکه آیا ابزارهای مناسب اجرا می شوند، آیا تأثیر نهایی موفقیت آمیز است یا خیر، و غیره. ما تلاش می‌کنیم از سازمان‌ها، رهبران فکری و تصمیم‌گیرندگان برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه در راستای یک استراتژی تعامل موفق کارکنان حمایت کنیم.»


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۲:۲۹ توسط:shahn موضوع: نظرات (0)