industrial industrial .

industrial

PLC

در تمام PLC هایی که وجود دارد ، شاید وقتی مقادیر از همگام می شوند یا فقط ادامه می یابند ، به طور مستمر ، همگام سازی این ساعت ها یک مورد استفاده خوب دیگر برای گروه های معامله است. و من فراموش کردم که لحظاتی قبل آنجا را به گروه های معامله اشاره کنم ، ما این را روش منطقی ، انتقال داده ها بین PLC و پایگاه داده می نامیم و بنابراین ممکن است از یکی استفاده کنیم ، یا ممکن است از بسیاری از این موارد استفاده کنیم ، اما این روشی است که می تواند داده ها را جابجا کند. بنابراین ما برای همگام سازی ساعت از یک گروه معاملاتی در اینجا برای هر یک از PLC ها استفاده می کنیم.

تراویس: سومین مثال در اینجا اسکن بارکد است و برنامه های زیادی وجود دارد که از بارکد برای شناسایی محصولات یا موارد درون یک سیستم استفاده می کند ، و هنگامی که آن بارکد را اسکن می کنید ، این یک رویداد است ، یک محرک است که قرار است رخ دهد ، یک مقدار تغییر می کند و یک گروه معاملاتی می تواند بر روی آن برچسب نظارت کند ، هنگامی که آن برچسب تغییر می کند ، ما می توانیم منطقی را انجام دهیم و می توانیم به طور خاص با پایگاه داده SQL در حال بررسی مجدد باشیم تا بدانیم چه کاری انجام دهیم ، شاید ما بخواهیم یک مقدار را دوباره بنویسیم در PLC بعد از اینکه مقدار را اسکن کردیم ، ممکن است بخواهیم آن رکورد را در پایگاه داده وارد کنیم و بگوییم سلام ، ما آن را در این زمان از این دستگاه خاص اسکن کردیم. بنابراین واقعاً مورد خوبی برای آن است. و به طور خاص ، اگر به سناریوی واقعی فکر می کنید ، سیستم حمل بار در فرودگاه است. ما تعداد زیادی کیسه داریم که در نوارهای نقاله مختلف حرکت می کنند و آنها این 360 اسکنر را دارند که قرار است آن کیسه را اسکن کنند.

تراویس: وقتی این اسکن اتفاق بیفتد ، Ignition می بیند که آن رویداد اتفاق می افتد ، ما وارد پایگاه داده می شویم و بررسی می کنیم که کیسه باید کجا برود و بدیهی است که پرونده را ثبت می کنیم ، این واقعیت که ما آن کیف را اسکن کرده ایم و سپس می دانیم جایی که باید برود ، ما مقدار را به PLC می نویسیم تا شاید کیسه را به این طرف یا آن طرف ، روی خط نوار نقاله منحرف کند. و بنابراین این گروه های معاملاتی در پشت صحنه در حال اجرا هستند ، آنها دائماً شرایط مختلف و رابط کاربری با پایگاه های داده را بررسی می کنند که منطق زیادی است ، بسیاری از اطلاعات از آن بدست می آید ، یا می تواند پایگاه داده باشد. اینکه Ignition در حال ایجاد است یا می تواند یک پایگاه داده در سمت ERP باشد ، می تواند یک پایگاه داده در سمت MES باشد ، واقعاً مهم نیست. ما در حال کار با پایگاه های داده هستیم تا بدانیم در این شرایط چه باید بکنیم.

تراویس: و به ویژه اسکن بارکد ، ماژولی برای Ignition وجود دارد که درایور TCP/IP نامیده می شود و به ما امکان می دهد بسته هایی را که بسته ASCII هستند که از طریق شبکه و به عنوان یک رویداد ارسال می شوند ، به عنوان تغییر مقدار و سپس کاری با آن انجام دهید بنابراین به طور خاص ، ما از آن درایور با ماژول SQL Bridge و گروه معاملات استفاده می کنیم تا بتوانیم این کیسه ها را هدایت کنیم ، زیرا آنها در سیستم اسکن می شوند. و البته ، ما باید این کارها را واقعاً با سرعت بالا انجام دهیم. ماژول SQL Bridge در صورت تمایل می تواند کارها را تا 10 میلی ثانیه اجرا کند. این می تواند در مورد نحوه مشاهده این رویدادها و نحوه کاهش این مقادیر بسیار سریع باشد. حالا اگر این مثال را یک قدم جلوتر ببریم ، در حالی که آخرین بار ما فقط در مورد اسکن بارکد صحبت می کردیم ، ممکن است مجبور باشیم چیزی را در خط مونتاژ یا چندین دستگاه ترتیب دهیم ، جایی که ما آن را بسیار ، بسیار اسکن می کنیم بار.

تراویس: و هر بار که آن را اسکن می کنیم ، کاری متفاوت انجام خواهیم داد. و بنابراین ممکن است ما پایگاه داده ای را که محل آن محصول است ، چه اتفاقی برای آن می افتد در حین حرکت در خط مونتاژ پیگیری کنیم. بنابراین به طور خاص ، اگر به خط مونتاژ خودرو فکر می کنید ، اتومبیل های مختلفی با گزینه های مختلف روبرو می شوند. برخی می توانند خودرو باشند ، برخی می توانند SUV باشند ، برخی می توانند برای اروپا و برخی برای ایالات متحده باشد. و تفاوت هایی در این مورد وجود دارد و روبات ها که شاید جوشکاران نقطه ای باید بدانند جوشها را در کجا انجام دهند برای هر یک از ماشین ها متفاوت خواهد بود. و سیستم MES به طور معمول همه موارد را در اختیار خواهد داشت ... اتومبیل ها از خط مونتاژ حرکت می کنند و Ignition با ماژول SQL Bridge می تواند با پایگاه داده ارتباط برقرار کند.

تراویس: بنابراین وقتی خودرویی وارد ایستگاه می شود ، شاید یک برچسب RFID وجود داشته باشد ، ما اسکن آن تگ را اسکن می کنیم. ما در آنجا تغییر ارزش داریم. ما می دانیم چه چیزی در آنجا وجود دارد زیرا می توانیم پایگاه داده MES را بررسی کنیم تا ببینیم آن چیست. ما بر اساس آن به آنها می دهیم ، مقدار را در PLC بارگذاری کنید شاید کارهایی که ربات باید انجام دهد ، PLC به طور خاص باید چه کار کند ، و می توانیم این واقعیت را ثبت کنیم که پس از کامل شدن ، می توانیم بگوییم که از این ایستگاه خاص گذشته است. به مورد بعدی می رود. بنابراین ما می توانیم دنباله ای از وقایع را ببینیم و می توانیم به یک صف نگاه کنیم. پایگاه داده جایی است که تمام اطلاعات در آن ذخیره می شود ، اما گروه معاملات در واقع آن را گرفته و به طور خودکار آنچه را که در آن ایستگاه در آن زمان در هر یک از این ایستگاه ها اتفاق می افتد به PLC ارسال می کند. خطوط مونتاژ کامل هستند ، می توانند اتومبیل باشند ، ممکن است ترکیبی بزرگ باشند ، هر چیزی که در حال حرکت به سمت پایین و انجام اقدامات مختلف هستیم

روی آن است

تراویس: همچنین ممکن است ماشینهای متفاوتی وجود داشته باشند که ما انواع مختلفی از پردازش را روی آنها انجام می دهیم. مهم نیست. ماژول SQL Bridge واقعاً مسئول همه این رویدادها برای بارگیری مقدار مناسب در پایگاه داده است ، به ویژه نگاه کردن به پایگاه داده برای دیدن آنچه باید انجام دهد. بسیار خوب ، بنابراین استفاده از پایگاه داده های SQL و PLC ها در کنار هم قدرت زیادی به شما می دهد زیرا PLC اطلاعات کافی در مورد چکار را ندارد. متغیرهای محیطی وجود دارد ، اطلاعاتی در سیستم های دیگر وجود دارد که برای بدست آوردن سیستم کامل باید با هم از آنها استفاده کنیم. پنجمین مثال در اینجا نگاشت مقادیر PLC به رویه های ذخیره شده در پایگاه داده است. در حال حاضر سه مثال گذشته را که من با مدیریت دستور ، زمانبند یا ترتیب سنج صحبت کردم ، هر یک از مواردی را که می توانیم با روش ذخیره شده به هم متصل کنیم ، در واقع می توانیم مقادیر PLC را به عنوان ورودی و خروجی در رویه ذخیره شده پایگاه داده ترسیم کنیم.

تراویس: بارها مواردی وجود دارد که سیستم های ERP یا پایگاه های داده دیگر این روش ها را تعریف کرده اند یا ممکن است بخواهید یک رویه را تعریف کنید زیرا منطق زیادی در این روش وجود دارد که در سمت پایگاه داده است. و اگر این روش را داشته باشیم ، نقشه برداری از مقادیر R برای آن بسیار آسان می شود. بنابراین می توانید تصور کنید که یک رویداد PLC اتفاق می افتد ، یک ماشه اتفاق می افتد ، ما می توانیم گروهی را اجرا کنیم که مقادیر را به رویه ذخیره شده در پایگاه داده ارسال می کند. این روش را اجرا می کند و نتایج آن روش به PLC ارسال می شود تا ما بدانیم چه کار کنیم ، در حالی که شما به نوعی با PLC با پایگاه داده دست می دهید ، بنابراین ما می توانیم به آنجا رفت و برگشت کنیم. این یک کار بسیار رایج برای بسیاری از برنامه ها است و همچنین به منطق موجود در پایگاه داده بسیار بیشتر می پردازد. بنابراین تمیز کننده Ignition را تمیز نگه می دارد. ما مجبور نیستیم همه اسکریپت ها و موارد را در Ignition قرار دهیم. در واقع ، گروه های معاملاتی واقعاً نیازی به انجام اسکریپت نویسی در Ignition را حذف می کنند.

دان: آیا می توانم یک سوال در اینجا مطرح کنم ، تراویس؟

تراویس کاکس: کاملا.

دان: فکر می کنم در مورد این مورد و مورد قبلی صدق می کند. اما به هر حال ، هنگام همگام سازی دو PLC ، آیا باید به صورت دستی کدام مقادیر را وارد کنید تا تغییرات را مشاهده کنید یا همه برچسب ها یا جداول داده را به طور همزمان نظارت می کند؟

تراویس: این یک سوال عالی است. وقتی یکی از گروه ها را پیکربندی می کنیم ، در اینجا به شما نشان می دهم. همه برچسب هایی که به گروه می آوریم ، بر روی هر یک از این برچسب ها برای تغییرات نظارت می کنیم. اگر می خواهیم فقط یکی از آنها را انجام دهیم ، یا می توانیم همه آنها یا زیرمجموعه ای از آنها باشیم. ما واقعاً اهمیتی نمی دهیم. در مورد پایگاه داده ، ما می توانیم تمام مقادیر موجود در پایگاه داده و به طور خاص ثبت کنیم تا ببینیم آیا آنها تغییر کرده اند یا خیر. و گروه همه این کارها را برای ما انجام می دهد. این شرایط را بررسی می کند و وقتی بخواهیم اجرا شود ، اجرا می شود. و این بر اساس این رویدادها ، این ارزشها تغییر می کند یا می تواند بر اساس برنامه ها یا زمان سنج ها یا موارد دیگر باشد ، این زیبایی آن است. خوشحالم که این س wasال مطرح شد زیرا در اینجا بسیار مهم است که این اتفاق در پشت صحنه رخ می دهد ، چیز ساده ای که باید پیکربندی کنید را بکشید و رها کنید ، اما همه این نوع منطق پیچیده مورد توجه قرار می گیرد ، به خصوص اگر ما به دنبال آن هستیم. در رویه های ذخیره شده منطق پیچیده ای وجود دارد که ما در کنار پایگاه داده قرار می دهیم ، آنچه بین پایگاه داده و PLC بسیار ساده است و همیشه برای ما اجرا می شود.

دان: عالی است. با تشکر از شما برای پرش به آن یکی.

تراویس: بنابراین در این زمینه ، ما در مورد ترتیب بندی صحبت کردیم ، در مورد این گونه موارد صحبت کردیم ، اما ما همچنین می توانیم از این گروه های معاملاتی برای زمانبندی استفاده کنیم که بتواند به جای یک رویداد ، مقادیر PLC را طبق برنامه ارسال کند- بر اساس ، که ما در مورد تغییر مقادیر در PLC ، هنگامی که این رویدادها در پایگاه داده یا PLC اتفاق می افتد ، بسیار صحبت کردیم. خوب ، این عالی است ، به ما اجازه می دهد کارهای زیادی انجام دهیم. اما اگر ما فقط بر اساس زمان یا تأثیرات خارجی چیزی داشته باشیم ، چطور؟ شاید بر اساس یک سرویس وب یا بر اساس چیز دیگری باشد. بنابراین زمانبندی واقعاً بر اساس زمان است ، زمانی که زمانهای خاصی وجود دارد ، ممکن است بخواهیم مقادیر خاصی را به PLC ارسال کنیم.

تراویس: و مثالی که در این باره به ذهن من می رسد مانند زمانی است که شما به سیستم های آب پاش نگاه می کنید یا برای سیستم های آب پاش بارانی عظیم که باید آنها را کنترل کنید و باید به محیط نگاه کنید. برای اطلاع از زمان روشن یا خاموش کردن این موارد ، باید برنامه را بررسی کنید ، درست است؟ و این به خوبی می تواند بر اساس اطلاعاتی که از داده های ابزارمان برای وضعیت آب و هوا یا پیش بینی روزهای آینده دریافت می کنیم ، تغییر کند ، اما اگر این نمودار را اینجا ببینید ، این ایده در لبه ای است که ما داریم PLC های ما که در کنار سیستم های آب پاش قرار دارند ، بسیار گنگ خواهند بود. آنها واقعاً نمی دانند چه زمانی باید این موارد را روشن یا خاموش کنیم. البته ، سیستم بالا که می داند. بنابراین Ignition می داند ما با آن PLC ها ارتباط برقرار می کنیم ، چه مستقیماً و چه از طریق MQTT

Intelliconnect (Europe) با مسئولیت محدود طراحی جدیدی از کانکتور مقاوم در برابر خوردگی و ضد آب را به یک شرکت تازه تاسیس بریتانیایی ارائه کرد که یک سیستم منحصر به فرد برای نظارت از راه دور ضخامت دیواره خطوط لوله مورد استفاده در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز تولید می کند. سیستم پایانی از ماژول‌های RF مجزا که مستقیماً به نقاط خاصی در یک نصب متصل می‌شوند استفاده می‌کند تا اندازه‌گیری مداوم و نظارت از راه دور بر ضخامت دیواره خط لوله را ارائه دهد. به طور سنتی این فعالیت به صورت دستی با کارکنان بازرسی انجام می شود که باید به طور منظم به مناطق مربوطه از طریق یک نصب یا سایت کامل دسترسی داشته باشند. این می تواند یک روش بسیار پرهزینه، زمان بر و بالقوه مستعد خطا باشد.

 

تجهیزات اندازه‌گیری برای نصب در محیط‌های داخلی یا خارجی در طیف وسیعی از محیط‌ها در پالایشگاه‌های نفت یا روی خطوط لوله از صحرا تا شرایط نزدیک به قطب شمال طراحی شده است. این سیستم باید ضد آب باشد و بتواند در برابر نفوذ مایعات شن و غبار مقاومت کند.دلتا الکترونیک مجموعه ای از آداپتورهای نصب بر روی دیوار TNC/MCX ضد آب، کانکتورهای فیش TNC ضد آب، کانکتورهای چهار محوری ضد آب (4 طرفه برای خطوط سیگنال و داده) مورد نیاز بود که همه آنها باید توسط مشتری در تجهیزات مورد تایید ATEX قرار گیرند. همچنین تعدادی مجموعه کابل داخلی نیاز به تاییدیه ATEX داشتند که نیاز به انتخاب دقیق آستین های انقباض حرارتی داشت.

از جمله چالش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محیط بیرونی تا دمای 200⁰ C برای واحد دمای ترموکوپل اولتراسونیک.
ضد آب با IP68، غیر قابل نفوذ در برابر مایعات، ماسه و گرد و غبار، با قابلیت تایید ATEX (انتخاب مواد، مجموعه کابل)
یک کانکتور سفارشی چهار طرفه طراحی چهارگانه که از نظر زیبایی شناسی شبیه به طراحی آداپتور TNC بود، با قابلیت اطمینان از نصب دستگاه صحیح به آداپتور TNC درست.
راه حل ها

این پروژه توسعه‌ای از آداپتورهای TNC/MCX موجود، به‌علاوه طراحی جدید کانکتور چهار محوری (4 طرفه) بود. طرح‌های استاندارد و قطبیت معکوس اطمینان حاصل کردند که اتصال نادرست دستگاه می‌تواند حذف شود و داده‌ها و نمونه‌های مواد برای انجام آزمایش تایید ATEX ارسال شدند.

آداپتورها هم در قسمت دیواری ضد آب بودند و هم به صورت داخلی مهر و موم شده بودند تا در صورت عدم جفت شدن، از ورود رطوبت از طریق اجزای رابط داخلی جلوگیری شود.

یک کانکتور فیش TNC جفت شده، مهر و موم شده با استاندارد IP68، به طور ویژه با کابل درجه بندی شده 200⁰C (تأیید شده توسط مشتری) که برای برآوردن نیازهای خاص طراحی شده است، ساخته و مونتاژ شده است.

یک جفت کانکتور جفت 4 جهته طراحی شده سفارشی طراحی، توسعه و نمونه سازی شد تا برای تایید و صلاحیت مشتری ارسال شود. طراحی در مواد تایید شده ATEX به یک ویژگی هم ترازی طراحی شده ویژه نیاز داشت تا از جفت شدن موفقیت آمیز 4 کنتاکت اطمینان حاصل شود و در عین حال یک کانکتور مهر و موم شده IP68 را ارائه دهد.

با نهایی شدن و تایید صلاحیت محصول مشتری نهایی، plc سیستم اندازه گیری پس از یک چرخه توسعه نسبتا طولانی وارد بازار شد که عمدتاً ناشی از راه اندازی شرکت تولیدی جدید بود.

آداپتورهای Intelliconnect TNC/MCX (قطب استاندارد و معکوس) اکنون به عنوان یک آداپتور Pisces تولیدی استاندارد که بیش از 12 سال است که در حال تولید بوده است، کاملاً ثابت شده است. به طور مشابه، کانکتور نیم فیش TNC جفت شده اکنون در حال تولید کامل است و یک مورد استاندارد در محدوده کانکتورهای ضد آب Pisces است.

کانکتورهای 4 طرفه در یک بدنه آداپتور TNC یکسان قرار دارند و در حال حاضر در حال تولید هستند و برای کاربردهای دیگر در دسترس هستند. همان رتبه IP68 اعمال می شود تا اطمینان حاصل شود که کانکتورها در حالت بدون جفت خود و همچنین هنگام اتصال به پانل دیواری مهر و موم شده اند.

Intelliconnect (Europe) Ltd. بزرگترین تولید کننده کانکتورهای RF، مایکروویو، ضد آب و برودتی و مهار کابل است که برای کاربردهایی از جمله فناوری پوشیدنی، پزشکی، مخابرات، satcoms، نظامی، هوافضا، فضا، ارتباطات عمومی مایکروویو، کشش ریلی، نفت و گاز و دریایی.

Intelliconnect علاوه بر تولید کانکتورهای ضدآب RF و خدمات ارزش افزوده Pisces در بازار، می تواند کانکتورهای طراحی شده سفارشی را تنها در 8 تا 10 هفته پس از تایید طراحی طراحی توسط مشتری ارائه دهد.

این شرکت اخیراً راه‌اندازی و رشد سریع تجارت مونتاژ کابل برودتی CryoCoax را به بازارهای رو به رشد محاسبات کوانتومی، پزشکی، تحقیقات، آزمایش و اندازه‌گیری و بازارهای نوظهور محاسبات دمای پایین ارائه می‌کند.

بخش کابل Intelliconnect تولید کنندگان متخصص کابل های مایکروویو با فرکانس بالا، مقرون به صرفه، با کیفیت بالا از جمله مجموعه های سه محوری، کابل های نیمه سخت، نیمه انعطاف پذیر و برودتی و همچنین محصولات استاندارد نوع RG/LMR هستند. کابل ها را می توان با استاندارد IP68 ضد آب کرد و دارای ویژگی های خاصی از جمله تطبیق فاز و مجموعه های مقاوم برای استفاده در محیط های سخت است.

 


برچسب: PLC،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۳:۵۳ توسط:shahn موضوع: نظرات (0)