industrial industrial .

industrial

PLC

در تمام PLC هايي كه وجود دارد ، شايد وقتي مقادير از همگام مي شوند يا فقط ادامه مي يابند ، به طور مستمر ، همگام سازي اين ساعت ها يك مورد استفاده خوب ديگر براي گروه هاي معامله است. و من فراموش كردم كه لحظاتي قبل آنجا را به گروه هاي معامله اشاره كنم ، ما اين را روش منطقي ، انتقال داده ها بين PLC و پايگاه داده مي ناميم و بنابراين ممكن است از يكي استفاده كنيم ، يا ممكن است از بسياري از اين موارد استفاده كنيم ، اما اين روشي است كه مي تواند داده ها را جابجا كند. بنابراين ما براي همگام سازي ساعت از يك گروه معاملاتي در اينجا براي هر يك از PLC ها استفاده مي كنيم.

تراويس: سومين مثال در اينجا اسكن باركد است و برنامه هاي زيادي وجود دارد كه از باركد براي شناسايي محصولات يا موارد درون يك سيستم استفاده مي كند ، و هنگامي كه آن باركد را اسكن مي كنيد ، اين يك رويداد است ، يك محرك است كه قرار است رخ دهد ، يك مقدار تغيير مي كند و يك گروه معاملاتي مي تواند بر روي آن برچسب نظارت كند ، هنگامي كه آن برچسب تغيير مي كند ، ما مي توانيم منطقي را انجام دهيم و مي توانيم به طور خاص با پايگاه داده SQL در حال بررسي مجدد باشيم تا بدانيم چه كاري انجام دهيم ، شايد ما بخواهيم يك مقدار را دوباره بنويسيم در PLC بعد از اينكه مقدار را اسكن كرديم ، ممكن است بخواهيم آن ركورد را در پايگاه داده وارد كنيم و بگوييم سلام ، ما آن را در اين زمان از اين دستگاه خاص اسكن كرديم. بنابراين واقعاً مورد خوبي براي آن است. و به طور خاص ، اگر به سناريوي واقعي فكر مي كنيد ، سيستم حمل بار در فرودگاه است. ما تعداد زيادي كيسه داريم كه در نوارهاي نقاله مختلف حركت مي كنند و آنها اين 360 اسكنر را دارند كه قرار است آن كيسه را اسكن كنند.

تراويس: وقتي اين اسكن اتفاق بيفتد ، Ignition مي بيند كه آن رويداد اتفاق مي افتد ، ما وارد پايگاه داده مي شويم و بررسي مي كنيم كه كيسه بايد كجا برود و بديهي است كه پرونده را ثبت مي كنيم ، اين واقعيت كه ما آن كيف را اسكن كرده ايم و سپس مي دانيم جايي كه بايد برود ، ما مقدار را به PLC مي نويسيم تا شايد كيسه را به اين طرف يا آن طرف ، روي خط نوار نقاله منحرف كند. و بنابراين اين گروه هاي معاملاتي در پشت صحنه در حال اجرا هستند ، آنها دائماً شرايط مختلف و رابط كاربري با پايگاه هاي داده را بررسي مي كنند كه منطق زيادي است ، بسياري از اطلاعات از آن بدست مي آيد ، يا مي تواند پايگاه داده باشد. اينكه Ignition در حال ايجاد است يا مي تواند يك پايگاه داده در سمت ERP باشد ، مي تواند يك پايگاه داده در سمت MES باشد ، واقعاً مهم نيست. ما در حال كار با پايگاه هاي داده هستيم تا بدانيم در اين شرايط چه بايد بكنيم.

تراويس: و به ويژه اسكن باركد ، ماژولي براي Ignition وجود دارد كه درايور TCP/IP ناميده مي شود و به ما امكان مي دهد بسته هايي را كه بسته ASCII هستند كه از طريق شبكه و به عنوان يك رويداد ارسال مي شوند ، به عنوان تغيير مقدار و سپس كاري با آن انجام دهيد بنابراين به طور خاص ، ما از آن درايور با ماژول SQL Bridge و گروه معاملات استفاده مي كنيم تا بتوانيم اين كيسه ها را هدايت كنيم ، زيرا آنها در سيستم اسكن مي شوند. و البته ، ما بايد اين كارها را واقعاً با سرعت بالا انجام دهيم. ماژول SQL Bridge در صورت تمايل مي تواند كارها را تا 10 ميلي ثانيه اجرا كند. اين مي تواند در مورد نحوه مشاهده اين رويدادها و نحوه كاهش اين مقادير بسيار سريع باشد. حالا اگر اين مثال را يك قدم جلوتر ببريم ، در حالي كه آخرين بار ما فقط در مورد اسكن باركد صحبت مي كرديم ، ممكن است مجبور باشيم چيزي را در خط مونتاژ يا چندين دستگاه ترتيب دهيم ، جايي كه ما آن را بسيار ، بسيار اسكن مي كنيم بار.

تراويس: و هر بار كه آن را اسكن مي كنيم ، كاري متفاوت انجام خواهيم داد. و بنابراين ممكن است ما پايگاه داده اي را كه محل آن محصول است ، چه اتفاقي براي آن مي افتد در حين حركت در خط مونتاژ پيگيري كنيم. بنابراين به طور خاص ، اگر به خط مونتاژ خودرو فكر مي كنيد ، اتومبيل هاي مختلفي با گزينه هاي مختلف روبرو مي شوند. برخي مي توانند خودرو باشند ، برخي مي توانند SUV باشند ، برخي مي توانند براي اروپا و برخي براي ايالات متحده باشد. و تفاوت هايي در اين مورد وجود دارد و روبات ها كه شايد جوشكاران نقطه اي بايد بدانند جوشها را در كجا انجام دهند براي هر يك از ماشين ها متفاوت خواهد بود. و سيستم MES به طور معمول همه موارد را در اختيار خواهد داشت ... اتومبيل ها از خط مونتاژ حركت مي كنند و Ignition با ماژول SQL Bridge مي تواند با پايگاه داده ارتباط برقرار كند.

تراويس: بنابراين وقتي خودرويي وارد ايستگاه مي شود ، شايد يك برچسب RFID وجود داشته باشد ، ما اسكن آن تگ را اسكن مي كنيم. ما در آنجا تغيير ارزش داريم. ما مي دانيم چه چيزي در آنجا وجود دارد زيرا مي توانيم پايگاه داده MES را بررسي كنيم تا ببينيم آن چيست. ما بر اساس آن به آنها مي دهيم ، مقدار را در PLC بارگذاري كنيد شايد كارهايي كه ربات بايد انجام دهد ، PLC به طور خاص بايد چه كار كند ، و مي توانيم اين واقعيت را ثبت كنيم كه پس از كامل شدن ، مي توانيم بگوييم كه از اين ايستگاه خاص گذشته است. به مورد بعدي مي رود. بنابراين ما مي توانيم دنباله اي از وقايع را ببينيم و مي توانيم به يك صف نگاه كنيم. پايگاه داده جايي است كه تمام اطلاعات در آن ذخيره مي شود ، اما گروه معاملات در واقع آن را گرفته و به طور خودكار آنچه را كه در آن ايستگاه در آن زمان در هر يك از اين ايستگاه ها اتفاق مي افتد به PLC ارسال مي كند. خطوط مونتاژ كامل هستند ، مي توانند اتومبيل باشند ، ممكن است تركيبي بزرگ باشند ، هر چيزي كه در حال حركت به سمت پايين و انجام اقدامات مختلف هستيم

روي آن است

تراويس: همچنين ممكن است ماشينهاي متفاوتي وجود داشته باشند كه ما انواع مختلفي از پردازش را روي آنها انجام مي دهيم. مهم نيست. ماژول SQL Bridge واقعاً مسئول همه اين رويدادها براي بارگيري مقدار مناسب در پايگاه داده است ، به ويژه نگاه كردن به پايگاه داده براي ديدن آنچه بايد انجام دهد. بسيار خوب ، بنابراين استفاده از پايگاه داده هاي SQL و PLC ها در كنار هم قدرت زيادي به شما مي دهد زيرا PLC اطلاعات كافي در مورد چكار را ندارد. متغيرهاي محيطي وجود دارد ، اطلاعاتي در سيستم هاي ديگر وجود دارد كه براي بدست آوردن سيستم كامل بايد با هم از آنها استفاده كنيم. پنجمين مثال در اينجا نگاشت مقادير PLC به رويه هاي ذخيره شده در پايگاه داده است. در حال حاضر سه مثال گذشته را كه من با مديريت دستور ، زمانبند يا ترتيب سنج صحبت كردم ، هر يك از مواردي را كه مي توانيم با روش ذخيره شده به هم متصل كنيم ، در واقع مي توانيم مقادير PLC را به عنوان ورودي و خروجي در رويه ذخيره شده پايگاه داده ترسيم كنيم.

تراويس: بارها مواردي وجود دارد كه سيستم هاي ERP يا پايگاه هاي داده ديگر اين روش ها را تعريف كرده اند يا ممكن است بخواهيد يك رويه را تعريف كنيد زيرا منطق زيادي در اين روش وجود دارد كه در سمت پايگاه داده است. و اگر اين روش را داشته باشيم ، نقشه برداري از مقادير R براي آن بسيار آسان مي شود. بنابراين مي توانيد تصور كنيد كه يك رويداد PLC اتفاق مي افتد ، يك ماشه اتفاق مي افتد ، ما مي توانيم گروهي را اجرا كنيم كه مقادير را به رويه ذخيره شده در پايگاه داده ارسال مي كند. اين روش را اجرا مي كند و نتايج آن روش به PLC ارسال مي شود تا ما بدانيم چه كار كنيم ، در حالي كه شما به نوعي با PLC با پايگاه داده دست مي دهيد ، بنابراين ما مي توانيم به آنجا رفت و برگشت كنيم. اين يك كار بسيار رايج براي بسياري از برنامه ها است و همچنين به منطق موجود در پايگاه داده بسيار بيشتر مي پردازد. بنابراين تميز كننده Ignition را تميز نگه مي دارد. ما مجبور نيستيم همه اسكريپت ها و موارد را در Ignition قرار دهيم. در واقع ، گروه هاي معاملاتي واقعاً نيازي به انجام اسكريپت نويسي در Ignition را حذف مي كنند.

دان: آيا مي توانم يك سوال در اينجا مطرح كنم ، تراويس؟

تراويس كاكس: كاملا.

دان: فكر مي كنم در مورد اين مورد و مورد قبلي صدق مي كند. اما به هر حال ، هنگام همگام سازي دو PLC ، آيا بايد به صورت دستي كدام مقادير را وارد كنيد تا تغييرات را مشاهده كنيد يا همه برچسب ها يا جداول داده را به طور همزمان نظارت مي كند؟

تراويس: اين يك سوال عالي است. وقتي يكي از گروه ها را پيكربندي مي كنيم ، در اينجا به شما نشان مي دهم. همه برچسب هايي كه به گروه مي آوريم ، بر روي هر يك از اين برچسب ها براي تغييرات نظارت مي كنيم. اگر مي خواهيم فقط يكي از آنها را انجام دهيم ، يا مي توانيم همه آنها يا زيرمجموعه اي از آنها باشيم. ما واقعاً اهميتي نمي دهيم. در مورد پايگاه داده ، ما مي توانيم تمام مقادير موجود در پايگاه داده و به طور خاص ثبت كنيم تا ببينيم آيا آنها تغيير كرده اند يا خير. و گروه همه اين كارها را براي ما انجام مي دهد. اين شرايط را بررسي مي كند و وقتي بخواهيم اجرا شود ، اجرا مي شود. و اين بر اساس اين رويدادها ، اين ارزشها تغيير مي كند يا مي تواند بر اساس برنامه ها يا زمان سنج ها يا موارد ديگر باشد ، اين زيبايي آن است. خوشحالم كه اين س wasال مطرح شد زيرا در اينجا بسيار مهم است كه اين اتفاق در پشت صحنه رخ مي دهد ، چيز ساده اي كه بايد پيكربندي كنيد را بكشيد و رها كنيد ، اما همه اين نوع منطق پيچيده مورد توجه قرار مي گيرد ، به خصوص اگر ما به دنبال آن هستيم. در رويه هاي ذخيره شده منطق پيچيده اي وجود دارد كه ما در كنار پايگاه داده قرار مي دهيم ، آنچه بين پايگاه داده و PLC بسيار ساده است و هميشه براي ما اجرا مي شود.

دان: عالي است. با تشكر از شما براي پرش به آن يكي.

تراويس: بنابراين در اين زمينه ، ما در مورد ترتيب بندي صحبت كرديم ، در مورد اين گونه موارد صحبت كرديم ، اما ما همچنين مي توانيم از اين گروه هاي معاملاتي براي زمانبندي استفاده كنيم كه بتواند به جاي يك رويداد ، مقادير PLC را طبق برنامه ارسال كند- بر اساس ، كه ما در مورد تغيير مقادير در PLC ، هنگامي كه اين رويدادها در پايگاه داده يا PLC اتفاق مي افتد ، بسيار صحبت كرديم. خوب ، اين عالي است ، به ما اجازه مي دهد كارهاي زيادي انجام دهيم. اما اگر ما فقط بر اساس زمان يا تأثيرات خارجي چيزي داشته باشيم ، چطور؟ شايد بر اساس يك سرويس وب يا بر اساس چيز ديگري باشد. بنابراين زمانبندي واقعاً بر اساس زمان است ، زماني كه زمانهاي خاصي وجود دارد ، ممكن است بخواهيم مقادير خاصي را به PLC ارسال كنيم.

تراويس: و مثالي كه در اين باره به ذهن من مي رسد مانند زماني است كه شما به سيستم هاي آب پاش نگاه مي كنيد يا براي سيستم هاي آب پاش باراني عظيم كه بايد آنها را كنترل كنيد و بايد به محيط نگاه كنيد. براي اطلاع از زمان روشن يا خاموش كردن اين موارد ، بايد برنامه را بررسي كنيد ، درست است؟ و اين به خوبي مي تواند بر اساس اطلاعاتي كه از داده هاي ابزارمان براي وضعيت آب و هوا يا پيش بيني روزهاي آينده دريافت مي كنيم ، تغيير كند ، اما اگر اين نمودار را اينجا ببينيد ، اين ايده در لبه اي است كه ما داريم PLC هاي ما كه در كنار سيستم هاي آب پاش قرار دارند ، بسيار گنگ خواهند بود. آنها واقعاً نمي دانند چه زماني بايد اين موارد را روشن يا خاموش كنيم. البته ، سيستم بالا كه مي داند. بنابراين Ignition مي داند ما با آن PLC ها ارتباط برقرار مي كنيم ، چه مستقيماً و چه از طريق MQTT

Intelliconnect (Europe) با مسئوليت محدود طراحي جديدي از كانكتور مقاوم در برابر خوردگي و ضد آب را به يك شركت تازه تاسيس بريتانيايي ارائه كرد كه يك سيستم منحصر به فرد براي نظارت از راه دور ضخامت ديواره خطوط لوله مورد استفاده در صنايع پتروشيمي، نفت و گاز توليد مي كند. سيستم پاياني از ماژول‌هاي RF مجزا كه مستقيماً به نقاط خاصي در يك نصب متصل مي‌شوند استفاده مي‌كند تا اندازه‌گيري مداوم و نظارت از راه دور بر ضخامت ديواره خط لوله را ارائه دهد. به طور سنتي اين فعاليت به صورت دستي با كاركنان بازرسي انجام مي شود كه بايد به طور منظم به مناطق مربوطه از طريق يك نصب يا سايت كامل دسترسي داشته باشند. اين مي تواند يك روش بسيار پرهزينه، زمان بر و بالقوه مستعد خطا باشد.

 

تجهيزات اندازه‌گيري براي نصب در محيط‌هاي داخلي يا خارجي در طيف وسيعي از محيط‌ها در پالايشگاه‌هاي نفت يا روي خطوط لوله از صحرا تا شرايط نزديك به قطب شمال طراحي شده است. اين سيستم بايد ضد آب باشد و بتواند در برابر نفوذ مايعات شن و غبار مقاومت كند.دلتا الكترونيك مجموعه اي از آداپتورهاي نصب بر روي ديوار TNC/MCX ضد آب، كانكتورهاي فيش TNC ضد آب، كانكتورهاي چهار محوري ضد آب (4 طرفه براي خطوط سيگنال و داده) مورد نياز بود كه همه آنها بايد توسط مشتري در تجهيزات مورد تاييد ATEX قرار گيرند. همچنين تعدادي مجموعه كابل داخلي نياز به تاييديه ATEX داشتند كه نياز به انتخاب دقيق آستين هاي انقباض حرارتي داشت.

از جمله چالش ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

محيط بيروني تا دماي 200⁰ C براي واحد دماي ترموكوپل اولتراسونيك.
ضد آب با IP68، غير قابل نفوذ در برابر مايعات، ماسه و گرد و غبار، با قابليت تاييد ATEX (انتخاب مواد، مجموعه كابل)
يك كانكتور سفارشي چهار طرفه طراحي چهارگانه كه از نظر زيبايي شناسي شبيه به طراحي آداپتور TNC بود، با قابليت اطمينان از نصب دستگاه صحيح به آداپتور TNC درست.
راه حل ها

اين پروژه توسعه‌اي از آداپتورهاي TNC/MCX موجود، به‌علاوه طراحي جديد كانكتور چهار محوري (4 طرفه) بود. طرح‌هاي استاندارد و قطبيت معكوس اطمينان حاصل كردند كه اتصال نادرست دستگاه مي‌تواند حذف شود و داده‌ها و نمونه‌هاي مواد براي انجام آزمايش تاييد ATEX ارسال شدند.

آداپتورها هم در قسمت ديواري ضد آب بودند و هم به صورت داخلي مهر و موم شده بودند تا در صورت عدم جفت شدن، از ورود رطوبت از طريق اجزاي رابط داخلي جلوگيري شود.

يك كانكتور فيش TNC جفت شده، مهر و موم شده با استاندارد IP68، به طور ويژه با كابل درجه بندي شده 200⁰C (تأييد شده توسط مشتري) كه براي برآوردن نيازهاي خاص طراحي شده است، ساخته و مونتاژ شده است.

يك جفت كانكتور جفت 4 جهته طراحي شده سفارشي طراحي، توسعه و نمونه سازي شد تا براي تاييد و صلاحيت مشتري ارسال شود. طراحي در مواد تاييد شده ATEX به يك ويژگي هم ترازي طراحي شده ويژه نياز داشت تا از جفت شدن موفقيت آميز 4 كنتاكت اطمينان حاصل شود و در عين حال يك كانكتور مهر و موم شده IP68 را ارائه دهد.

با نهايي شدن و تاييد صلاحيت محصول مشتري نهايي، plc سيستم اندازه گيري پس از يك چرخه توسعه نسبتا طولاني وارد بازار شد كه عمدتاً ناشي از راه اندازي شركت توليدي جديد بود.

آداپتورهاي Intelliconnect TNC/MCX (قطب استاندارد و معكوس) اكنون به عنوان يك آداپتور Pisces توليدي استاندارد كه بيش از 12 سال است كه در حال توليد بوده است، كاملاً ثابت شده است. به طور مشابه، كانكتور نيم فيش TNC جفت شده اكنون در حال توليد كامل است و يك مورد استاندارد در محدوده كانكتورهاي ضد آب Pisces است.

كانكتورهاي 4 طرفه در يك بدنه آداپتور TNC يكسان قرار دارند و در حال حاضر در حال توليد هستند و براي كاربردهاي ديگر در دسترس هستند. همان رتبه IP68 اعمال مي شود تا اطمينان حاصل شود كه كانكتورها در حالت بدون جفت خود و همچنين هنگام اتصال به پانل ديواري مهر و موم شده اند.

Intelliconnect (Europe) Ltd. بزرگترين توليد كننده كانكتورهاي RF، مايكروويو، ضد آب و برودتي و مهار كابل است كه براي كاربردهايي از جمله فناوري پوشيدني، پزشكي، مخابرات، satcoms، نظامي، هوافضا، فضا، ارتباطات عمومي مايكروويو، كشش ريلي، نفت و گاز و دريايي.

Intelliconnect علاوه بر توليد كانكتورهاي ضدآب RF و خدمات ارزش افزوده Pisces در بازار، مي تواند كانكتورهاي طراحي شده سفارشي را تنها در 8 تا 10 هفته پس از تاييد طراحي طراحي توسط مشتري ارائه دهد.

اين شركت اخيراً راه‌اندازي و رشد سريع تجارت مونتاژ كابل برودتي CryoCoax را به بازارهاي رو به رشد محاسبات كوانتومي، پزشكي، تحقيقات، آزمايش و اندازه‌گيري و بازارهاي نوظهور محاسبات دماي پايين ارائه مي‌كند.

بخش كابل Intelliconnect توليد كنندگان متخصص كابل هاي مايكروويو با فركانس بالا، مقرون به صرفه، با كيفيت بالا از جمله مجموعه هاي سه محوري، كابل هاي نيمه سخت، نيمه انعطاف پذير و برودتي و همچنين محصولات استاندارد نوع RG/LMR هستند. كابل ها را مي توان با استاندارد IP68 ضد آب كرد و داراي ويژگي هاي خاصي از جمله تطبيق فاز و مجموعه هاي مقاوم براي استفاده در محيط هاي سخت است.

 


برچسب: PLC،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۳:۵۳ توسط:shahn موضوع: نظرات (0)